Saturday, January 24, 2009

Første blogging!


"Alle" quiltere har jo sin egen blogg, ikke sant? 
Nå har jeg quiltet i fire og et halvt år, så jeg tenkte at de første innleggene kommer til å bli en kjapp "Sew and tell",  resyme av mitt gjøren og laden til nå. 

Jeg er ikke veldig erfaren som blogger, men tanken er at det skal komme noen bilder her... Jeg prøver: 
Heeey... kom på toppen jo, kult! 
Det der er det første teppet jeg lagde. 

Ragnar, eldstemann, var etpar-tre måneder gammel, da jeg egentlig helt tilfeldig havnet innom sybutikken som da lå i Engene i Drammen, på trilletur i byen. Innfall om å sy teppet ble to biter med stoff, en liten 41/2 " linjal og ei dokke med rosa moulinegarn.
Tegnet ruter på stoffet, rundt linjalen og klippet med saks. Tror ikke et eneste hjørne stemmer, men jeg knutequiltet det, så det syns ikke. 
Min første quilt !

Deretter gikk det slag i slag, med anskaffelse av skjæreutstyr, jeg lånte bøker, og kjøpte blader om quilting, og meldte meg på kurs.  Kursquilten mm kommer i neste innlegg.

No comments:

Post a Comment